ST kana slammed – really at fault or …?

After Dr Mahathir announced three Ministers positions in his new Cabinet, including the appointment of DAP chief Lim Guan Eng as the Finance Minister, key coalition member party (Parti Keadilan Rakyat) PKR has been unusually active and making the headlines.

First, Malaysiakini reported that PKR vice president Rafizi Ramli claimed Dr Mahathir had  “bulldozed” his way and “just unilaterally announced” the appointments. He said that PKR deemed the discussions were still ongoing and the announcement on senior ministerial appointment was not conclusive.

Then Free Malaysia Today reported PKR deputy president Azmin Ali saying that what Rafizi said was his personal views and PKR had pledged undivided support for Dr Mahathir.

Eh wait, so is the deputy president and the vice president agreeing with each other, or not?

Next, Malaysia’s Chinese vernacular newspaper Sin Chew Daily on Sunday quoted unnamed sources alleging Rafizi had “advised” PKR president Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail to snub a PH meeting on Cabinet posts after he was overlooked for the finance portfolio.

Immediately on the same day, Malaysiakini reported that Rafizi had denied wanting to become finance minister and planned to sue Sin Chew for defamation. The newspaper quickly apologised the next day, claiming it had misquoted its source and promptly removed the offending report.

Msia_Malaysiakini Sue Sin Chew.JPG

Msia_Malay Mail on Sin Chew.JPG

Msia_Sin Chew Apologises.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Now the fire over all these he said she said seems to have spread to our shores.

Someone in PKR is apparently angry with Sraits Times for an article published on Monday which supposedly is not accurate. Speaking to Free Malaysia Today, this PKR leader said he believed that the Straits Times report was “part of a concerted attempt to drive a wedge between PKR and the people, and PH, to push us out of the pact”.

Actually, why pick on Straits Times when it seems like it’s the party that is sending conflicting signals?  

Not say we want to help our 154 media but Straits Times is not the first or only media that has pointed out the tension within the coalition. Reuters reported on Sunday that “tensions flare within Malaysia’s ruling alliance” which require Dr Mahathir and Anwar to step in; while SCMP pointed out on Monday that “four-party Pakatan Harapan coalition openly bickered over the composition of the cabinet”.

How come nobody complain about Reuters and SCMP’s articles?

PKR’s Rafizi wasted no time when he felt that Sin Chew’s article was totally off and had defamed him. All it took was one day for Sin Chew to apologise and take down the article. It’s been more than a day since the Straits Times report was published. If it’s totally off and had defamed anyone, we should read about plans to sue Straits Times soon.

If not, one can’t help but wonder what that means.